Et mon test de débit plus haut (photo) 4 injecteurs qui débitent 800 ml en 1 minute ça vous parait correct ?
Dans la doc , j'ai vu qu'un test de volume retour d'essence depuis la tête distributrice devait donner à peu prêt le même volume en 30s , je le ferait demain pour voir .
J'aurai un mano et le reste lundi , je pourrais prendre les pressions et arrèter de tourner en rond .
J'ai redémonté le warm up et nettoyer le petit filtre et tout (y avait quelques impuretés) , j'ai de plus en plus de doute sur le dysfonctionnement de cette vanne toutes les fonctions fonctionnent

... Quelle galère ce système c'est presque démoralisant...j'ai l'impression que d'avoir résolu la prise d'air du à la membrane percée fait que la voiture tourne encore plus riche...en fait c'est pas une impression c'est tout à fait logique...
Oui demain je vais vraiment mesurer le débit de la pompe ...

"One of the most important, but often overlooked, tests which you MUST do when diagnosing K-jet problems is to test the 'fuel volume under load'.
On a K-jet fuel distributor this is the volume of fuel flowing out of the fuel distributor returning back to the tank. On a KE-jet it is from the fuel pressure regulator, going back to the tank.
One easy way is to follow the rubber fuel return line from the FD, or the pressure regulator, to where it meets the solid hose of the chassis and goes back to the tank. Undo the connection and place the rubber hose into a container to measure the volume.
Then you either bridge the fuel pump relay or run a wire from the battery to the fuel pump.
You must have a minimum of 1 litre in 30 seconds. Anything less and then check the fuel filter, check the pick-up in the fuel tank & even on some FD's there is a filter in the connector going into the FD in the inlet fitting. If these are ok, check voltage to the pump and the earth connection.
All ok? replace the fuel pump.
Once you know you have the correct 'fuel volume under load' then you can begin to look at other faults.
If you don't have the correct fuel volume under load it will give you false readings through the rest of your tests so ALWAYS check this first. "