Gps après coup ?

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CaroAero
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Re: Gps après coup ?

Message par CaroAero » lun. nov. 27, 2017 3:49 pm

:)

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viggen
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Re: Gps après coup ?

Message par viggen » dim. mars 25, 2018 9:07 pm

Un déterrage de ce post pour savoir si tu as pu faire fonctionner les commandes au volant ? Et ton nouvel autoradio commande t'il le chargeur 6CD ?
Merci

iansolo5
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Re: Gps après coup ?

Message par iansolo5 » lun. août 13, 2018 5:04 pm

Bonjour,

Je n'ai pas encore trouvé et acheté l'adaptateur pour récupérer les commandes du volant. L'autoradio ne pilote pas le lecteur CD (l’intérêt?).

A bientôt!

iansolo5
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Re: Gps après coup ?

Message par iansolo5 » mar. août 21, 2018 4:14 pm

Salut à tous,

Me revoilà avec de nouvelles informations: j'ai acheté sur incartec, cet adaptateur:
https://incartec.co.uk/product/Saab-9-5 ... -interface avec ce cordon pour mon JVC: https://incartec.co.uk/product/JVC-patc ... ng-control.
Sur la notice en anglais, il est indiqué de connecter le file jaune de l'adaptateur sur le file se trouvant derrière le volant, commandant les commandes de l'autoradio: reste à le trouver...
Sur ce site (http://z90.pl/saab/Angry%20Kitchen%20Ap ... 20FAQ.html), il est possible de voir les valeurs en volts lorsque l'un des boutons est actionné:

Can I use the steering wheel buttons for a non-Saab audio unit?
MY 1998 - 2005

Q: I want to use the steering wheel buttons. How?

A: Pressing the buttons changes the voltage on one wire.

The buttons in the steering wheel is made from six/eight switches and seven/nine resistors connected in series. The switches connects the points between the resistors to a common wire. A seventh/tenth switch connects over all resistors and is used for the horn.

Note that four wires connect the steering wheel to the instrument panel wireing. Two of them are for the AIRBAG. Do NOT connect test instruments to the airbag wires!

The switch/resistor network is connected to the SID. The SID will measure the resistance of the network and either activate the horn relay or send a message to the audio system over the I-BUS.

The information the table below was taken from the 95 workshop manual for model year 1998, 1999, 2000, 2003 and 2004. Wire colours/colors may vary between model years. There were few wireing changes until model year 2001, but model year 2004 has a new SID with a different connector.

SID connections for steering wheel buttons MY 1998 - 2003
Function SID pin # Wire colour/color
Reference ground 9 yellow
A/D converter input with pull up resistor to +5V 22 blue
SID connections for steering wheel buttons MY 2004 - 2005
Function SID pin # Wire colour/color
Reference ground 23 yellow
A/D converter input with pull up resistor to +5V 24 blue
The airbag wires do not connect to the SID.

With the steering wheel buttons connected to the SID a voltage can be measured. With the steering wheel buttons disconnected from the SID a resistance can be measured.

Steering wheel control buttons MY 1998 - 2002
Button Voltage (V) Resistance (ohm) Resistors (ohm)
Horn 0.0 0 (none)
VOL- 0.7 82 82
VOL+ 1.2 164 82 + 82
SRC 1.8 284 82 + 82 + 120
SEEK>> 2.4 464 82 + 82 + 120 + 180
<<SEEK 3.0 794 82 + 82 + 120 + 180 + 330
NXT 3.6 1474 82 + 82 + 120 + 180 + 330 + 680
(none) 4.2 2474 82 + 82 + 120 + 180 + 330 + 680 + 1000
Steering wheel control buttons MY 2003 - 2005
Button Voltage (V) Resistance (ohm) Resistors (ohm)
Horn 0.0 0 (none)
(+) Sentronic 0.4 44 44
(-) Sentronic 0.8 95 44 + 51
VOL- 1.2 160 44 + 51 + 65
VOL+ 1.7 242 44 + 51 + 65 + 82
SRC 2.1 347 44 + 51 + 65 + 82 + 105
SEEK>> 2.5 494 44 + 51 + 65 + 82 + 105 + 147
<<SEEK 2.9 709 44 + 51 + 65 + 82 + 105 + 147 + 215
NXT 3.3 1041 44 + 51 + 65 + 82 + 105 + 147 + 215 + 332
(none) 4.0 2511 44 + 51 + 65 + 82 + 105 + 147 + 215 + 332 + 1470
Note that four wires connect the steering wheel to the instrument panel wireing. Two of them are for the AIRBAG. Do NOT connect test instruments to the airbag wires!

Est-ce que quelqu'un connait la couleur du file a utiliser? En sachant qu'il ne faut pas connecter les instruments de test sur les files de l'aribag :)

Merci a vous!

A bientôt!

iansolo5
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Re: Gps après coup ?

Message par iansolo5 » mar. août 21, 2018 4:50 pm

D'après ce site (http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... g#p1543001) il faut choper le cable, c'est deux files:

"Ah! There is no wire on the original head unit loom for the steering wheel controls. It's all done on the I-Bus by Saab. The Saab steering wheel controls go directly to the SID which does the interpretation of the signals and sends the info on to the head unit on the I-Bus.

To get the steering wheel controls on the new head unit to (hopefully) work with the steering wheel, you will have to intercept the wires between the steering wheel and the SID. On the 2007 car, the SID is a separate unit clipped to the back of the instrument panel.

The two wires are Black/Blue to pin 26 on the SID and Violet/White to pin 25 on the SID."

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